كنوز التطوير
ساعـــــــة لقلبكــــ،،،،اضحكـــ فيــــها:)  Ts
كنوز التطوير
ساعـــــــة لقلبكــــ،،،،اضحكـــ فيــــها:)  Ts
كنوز التطوير
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

كنوز التطوير

كنوز التطوير

الرئيسيةالرئيسية  الابداع عنونالابداع عنون  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

ساعـــــــة لقلبكــــ،،،،اضحكـــ فيــــها:)

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
عبقرية بدبد
مراقب الدردشه
مراقب الدردشه
عبقرية بدبد

انثى عدد المساهمات : 33
البلد : سلطنة عمان

ساعـــــــة لقلبكــــ،،،،اضحكـــ فيــــها:)  Empty
مُساهمةموضوع: ساعـــــــة لقلبكــــ،،،،اضحكـــ فيــــها:)    ساعـــــــة لقلبكــــ،،،،اضحكـــ فيــــها:)  I_icon_minitimeالسبت أغسطس 04, 2012 7:18 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته،،،،
حبيـــــت انزل شوية نكتـــــ مصريـــــــه ،،،عشـــــان تفرفش وتزقطط
المثل الصيني : لا تعطيني سمكة ولكن علمني كيف اصطاد

النسخة المصرية المترجمة لنفس المثل بالظبط
.
.
... .
.
.
.
.
.
لا تعطيني سمكة .. ولكن خليهم 2 كيلو عشان العيال وامهم و ماتنساش علبتين رز بقى

و العيش والطحينة .. واتوصى و حياة والدك

واحد بخيل ،،،لما مات لقوه كاتب فى وصيته:"انا مستحمى ،محدش يغسلنى"،،،،،

واحد منحوس،،،،ماشى فى الشارع خبطته عربيه ،،مات،،روحه طلعت فى السما،،خبطتها طيارة،،

دخلت سائحة أمريكية إلى احد محلات الخضار في مصر ونظرت إلى الطماطم وسألت الخضرواتى ما هذا ؟

الخضراتى : طماطم

السائحة : ليه طماطمكم صغيرة ؟ احنا الطماطم عندنا في امريكا كبيرة جدا ، والله انتو ما بتعرفوش تزرعوا .

ثم نظرت الى الخيار وقالت : ما هذا ؟

الخضراتى بعد ماتخنق منها : خيــــار

السائحة: ايه ايه ؟؟ هذا خيار ؟؟؟ وليه بتزرعوه صغير ؟ والله انكم ما بتعرفوا الزراعة ولا عمركم سمعتوا عنها .

ثم نظرت الى البطيخ وقالت : ما هذا ؟

اتعصب الراجل وقال:"عنب فرط"

ندل عينوه مدرس بمدرسة معوقين حط اول حصه قفز حواجز

واحد بيسال صاحبه:"هى الساعة كام؟"،،،رد عليه صاحبه وقاله:"خمسة وخمسة"،،،قاله متقول عشرة وخلاص

وقف رجل بجانب افعى سامة فقال لها : ما أغدرك !!
تقتربين من الانسان وتلدغينه بهدوء وتبثين السم في جسده !!
فنظرت الافعى بازدراء الى الرجل وقالت : اصمتوا يابني البشر ,, فأنا الدغ , ولكني لم الدغ افعى مثلي يوما ,, اما انتم
فقاطعها الرجل وقال لها : اسكتي اسكتي هو في تعبان بيتكلم اصلا
قالتله: انا عارفة اسأل اللي بيقرأ في النكتة ومندمج أوى

مره ولد صغير سأل والده: بابا انت جبتني ازاي؟ قال الاب: بص يا حبيبي احنا جبنا شوية سكر و حطناهم تحت السجادة جينا تاني يوم و رفعنا السجادة لقيناك تحتها. ففكر الابن فيها “إيه لو أبقى أب من دلوقتي ” فجاب شوية سكر وحطهم تحت السجادة صحي تاني يوم لقى صرصار فقال:”لو ماكونتش ابني انا كنت قتلتك

مرة ثلاثة فشارين(كدابين) راحوا الجبل واحد اعمى و واحد اطرش وواحد اقرع الاعمى قال انا شايف النملة التى فوق الجبل و الاطرش قال انا سامع دبتها والاقرع قال أنا شعرى وقف من كتر الكدب

النهارده هنعرف يعنى ايه الاحتباس الحرارى مدرس علوم سئل طالب يعنى اية احتباس حرارى ؟ قاله :-يعنى انك تاخد نفس طويــــــــــــــــــل من السجـاره وتبص فجأه .....تلاقي ابوك في وشــــــك

مرة واحد ركب دش فوق السطح فعلشان ماحدش يقرب منه من السكان بنى حواليه كوخ وقفله وقال للسكان انا حاطط أسد في الكوخ ده فمحدش يقرب منه أحسنله ، السكان فضلوا خايفين يطلعوا السطح لحد مايوم الشجيع بتاعهم طلع وراح فاتح الكوخ راح نازل جري ووشه أصفر السكان قالولوه ايه شوفته ، قالهم لأ أنا شوفت الطبق اللي بياكل فيه بس

وكفايهـ،،،،لحد كدهـ ،،لحسن قلبكو ينفجر من الضحك،، ساعـــــــة لقلبكــــ،،،،اضحكـــ فيــــها:)  225560418 ،،
iman
مشرف دردشة
مشرف دردشة
iman

انثى عدد المساهمات : 108
البلد : alger

ساعـــــــة لقلبكــــ،،،،اضحكـــ فيــــها:)  Empty
مُساهمةموضوع: رد: ساعـــــــة لقلبكــــ،،،،اضحكـــ فيــــها:)    ساعـــــــة لقلبكــــ،،،،اضحكـــ فيــــها:)  I_icon_minitimeالخميس أغسطس 16, 2012 5:50 pm

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه رووووووووووووووووووووووووووووووعة ههههههههههههههههه كتيير حلوة

ساعـــــــة لقلبكــــ،،،،اضحكـــ فيــــها:)
صفحة 1 من اصل 1